Вестник Земя

Вестник Земя - първа страница

Вт23102018

Брой 203, Година XXVII

Валута: 1 USD = 1.70517 BGN1 GBP = 2.22203 BGN1 CHF = 1.71249 BGN
Back Вие сте тук:Начало България (2) 600 училища купуват шкафчета за 111 815 ученици

600 училища купуват шкафчета за 111 815 ученици

Близо 600 държавни и общински училища в цялата страна ще купят нови шкафчета за ученици от първи до седми клас със средства по националната програма “Осигуряване на съвременна образователна среда“. Общо 742 училища кандидатстваха за съфинансиране от Министерството на образованието и науката, съобщи пресцентърът на МОН.

Класирането е извършено от експерти от дирекцията “Учебници и училищна документация“, според най-ниската искана сума на брой шкафче. Предвижда се да бъдат купени 111 815 шкафчета, като необходимите средства са в размер на 2 894 068 лв. Списъкът на класираните е публикуван на официалната страница на МОН, коментира Дир.бг. Купуването на шкафчета за учениците е една от мерките, които министерството предприе за олекотяване на ученическите раници. В тях учениците могат да съхраняват учебници, учебни комплекти, помагала и други материали, необходими за образователния процес, екипи за физическо възпитание и лични вещи. По националната програма “Осигуряване на съвременна образователна среда“ ще бъдат отпуснати и средства за подобряване на условията за експериментална работа по природни науки. 244 държавни и 1880 общински училища към МОН и 23 училища към Министерството на културата ще могат да купят уреди за наблюдение като микроскопи и лупи, химикали, епруветки, колби и други за лабораторни упражнения по биология в седми и девети клас. За часовете по физика в същите класове могат да се набавят набори за електричество, за механични трептения и звук, за светлина, както и различни химикали, ръкавици и предпазни очила за опитите по химия.

България

Икономика

Култура

Румънският художник Лучан Добарта откри изложба в НДК

Изложба на румънския художник Лучан Добарта се откри в Артгалерията на НДК в рамките на „Есенния салон на карикатурата — София – 2018”.

В екс…