Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Съб30052020

Брой 99, Година XXXI

            Валута: 1 USD = 1.77544 BGN ↓ 1 GBP = 2.17973 BGN ↓ 1 CHF = 1.83079 BGN ↓
Back Вие сте тук:Начало България (2) КЗП: Никой не може да ви задължи да плащате в комплект за чадър и шезлонг на плажа

КЗП: Никой не може да ви задължи да плащате в комплект за чадър и шезлонг на плажа

КЗП: Никой не може да ви задължи да плащате в комплект за чадър и шезлонг на плажа

Гражданите да не се колебаят, а да подават сигнали за нарушения, категоричен е шефът на комисията

Няма потребител, който да не може да стане жертва на нелоялна търговска практика. От друга страна, не може да се каже, че всички търговци у нас са нелоялни. Големият въпрос е свързан с това в качеството си на потребители да реагираме тогава, когато сме поставени в ситуация на жертви на нелоялна практика, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по БНР за информационната кампания на институцията „Най-важното за потребителите през лятото”, съобщиха от пресцентъра на КЗП. В анкета на БНР гражданите споделят, че подобна инициатива ще доведе до това да знаят повече за правата си, към кого да се обърнат при проблем, а в много случаи споровете ще станат излишни. Те разказаха за някои потребителски казуси, с които са се сблъсквали при покупки на стоки или ползване на услуги, но не на имали достатъчно смелост да отстояват правата си или пък не са били убедени как точно да реагират в конкретната ситуация. Преди като че ли повече хора си мислеха, че не е удобно да се реагира, че това няма да доведе до никакви последици за нелоялния търговец. Но истината е друга. Когато реагираме, първо – има много по-голям шанс да възстановим накърнените си потребителски права. И второ - никак не е за подценяване фактът, че това действа респектиращо на самите търговци, които разбират, че този път „номерът им не е минал” и се замислят дали в бъдеще би трябвало да постъпват по този начин, коментира Маргаритов. Това трябва да бъде основният механизъм на потребителско поведение – активна позиция и когато не можем да се справим сами, да търсим съдействието на институциите, в това число и на нашата Комисия, добави той. Председателят на КЗП насърчи потребителите към бързи реакции при нарушаване на правата им, тъй като това ще позволи бързата намеса и на контролния орган, което пък ще улесни установяването на обективните обстоятелства по случая, констатирането на нарушенията и налагането на санкции за тях. Но дори и при установяване на търговски трик при маркирането на цената на касата например и забелязан впоследствие, също има механизъм потребителите да бъдат защитени и в конкретния случай да получат парите си обратно. Друг акцент в контролната дейност са нелоялните практики. Маргаритов припомни, че Комисията има няколко произнасяния за нелоялни практики и санкции при установени случаи на предлагане в комплект на плажни атрибути – чадър и шезлонг. Не може никой да бъде принуждаван да си купува нещо, което не му трябва, категоричен бе шефът на КЗП.

България

Икономика

Култура

Спорт

Павел Върба се оправдава след загуба на Лудогорец

Наставникът на Лудогорец Павел Върба изрази мнението си, че отборът на „орлите” има нужда от още време, за да намери точния си ритъм. Това с...

Прочети още:

Loading...

Свят

Земеделие

Хлебарският бранш сипе хвалби за новия закон за храните

Хлебарският бранш сипе хвалби за новия закон за храните

Според регистъра, който се води от Агенцията за безопасност на храните, около 680-700 обекта са регистрирани като хлебопроизводители. Според...

Прочети още:

Loading...